9 days left




jag kan inte förstå vad fort det går, vart tar tiden vägen. seriöst, vad händer med all tid som går? med allt man hinner med, med allt man inte hinner med, med alla minnen och alla mysiga och roliga saker som händer vart tar dom vägen när det är över?
nu är det bara nio dagar kvar tills jag beger mig härifrån. har nog inte riktigt smält in än, jag kan knappt bärga mig, vill bara härifrån på nu en gång, slippa blasket, den gråa himlen och ångesten runt hörnet. dock har jag aldrig kännt mig så vilsen som jag gör nu. de är liksom något som håller mig tillbaka. det är annorlunda denna gången. jag är liksom orolig. det är som om jag är rädd att missa något här hemma. alltid annars packar jag en månad innan, räknar ner dagarna på kalendern, går runt med härligaste känslan i magen, påväg att spricka när som helst och pratar inte om annat. nu är de annorlunda, jag liksom orkar inte med något. jag vill bara syga in alla här hemma så mycket jag bara kan. jag tror jag är rädd. kan de vara så?
jag torr jag tänker för mycket. allt jag behöver veta är att jag snart kan borra ner tårna i sanden, känna hettan på asfalten och känns dag för dag hur huden spänns pga brännan. strukturen försvinner och dagarna beblandas.
när jag kommer hem igen så blir min lillebror vuxen, jag ska spendera all tid jag kan på landet och det är dags att på riktigt ta tag i saker och ting. detta året blir jag 24, alla säger att de är ganska tråkigt men jag ska se till att de blir ett hejdundrans år. de är söndag och mina fem dagar kvar på jobbet kommer förhoppningsvis flyga förbi. hejdå ringklocka och uppstigning 05.02. hejsan sovmorgon och bli väckt av solen 08.17.












ps. är jag kommer hem igen så fyller jag ju som sagt år.
här är en liten lista på saker som jag mer än väldigt gärna skulle vilja få i ett paket.


finns att hitta på ebay :) en camera då.



gammel filmer som jag kallar dom. svartvita filmer från förr. har en förkärlek till dessa.
tack mamma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0