sisterskeeper

idag har min älskade syster namnsdag. grattis.
satt och tänkte lite på henne idag på jobbet. hon är så fin. har aldrig träffat på en snällare eller mer äkta människa än henne. tror hon har fått det från pappa. dom är väldigt lika i sättet. hon är, hur ska man säga, mjuk, på riktigt och god. låter kanske lite skumt men det passar henne. hon blir aldrgi arg, även om jag alltid snor hennes kläder, tar slut på hennes parfym, är oansvarig, alltid ska bestämma alllt, hörs mest, skriker bäst. gråter om hon inte kittlar mig i håret och tvingar henne att hämta telefonen eller min laddare fast jag är en meter ifrån dessa saker och hon är i andra rummet. ni kanske inte bryr er om detta, men faktiskt så struntar jag i det. jag vill bara säga att även om jag är världens jobbigaste lillasyster och vi är väldans olika till både utseende och sätt. så är vi ändå väldans lika. hon kan alltid få mig skratta så jag gråter, lurar varandra gör vi också så vi själva till slut tror på lögnen. hon är bara helt underbar. jag har alltid varit avis på henne för hon är bara underbar och hon ser ut som morgondagen själv. jag önskar att jag någon dag kommer kunna ge tillbaka allt det som hon har gett mig.




från malay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0