en vacker dag kanske himlen faller ner










min syster fia gick ganska mycket runt med hjälm på sig när hon va yngre. visserligen så cyklade vi omkring mest hela tiden men även när hon inte gjorde det hade hon den på huvudet. när vi åt, när hon va på toa, när vi va i skogen o lekte. även inomhus. vår granne brukade ta hand om oss o leka med oss när hon slutat skolan. en dag när vi gick över dit för att poppa popcorn som vanligt så frågade hon fia "varför har du alltid på dig hjälmen? är du rädd att himlen ska falla ner på dig?" hahaha så svarade min storsyster. "nej de är jag inte, men om den nu skulle falla ner som jag tror den kommer göra en vacker dag så har ju iaf inte jag något att vara rädd för" så gick vi inte i köket. låt mig då också nämna lite snabbt att hon kanske va ca 7 år när detta inträffade. jag tycker denna historien beskriver henne väldigt bra. sådär härligt konstig men ändå så himla klok. hon är en av mina bästa människor.
godjul på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0